طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

ساب دامنه ها یا ساب دایرکتوری،کدام برای سئو بهتر است

URL ها و ناوبری یک سایت برای جستجوگرها اهمیت دارد، اما عناصر ساختار سایت که بر روی جستجوگرها تأثیر می گذارد، در اینجا به پایان نمی رسد. به عنوان مثال،ساب دامین  و ساب دایرکتوری را  نیز در بر می گیرد. این نمونه دیگری از عناصر ساختاری سایت است که بر نتایج گوگل تاثیر می گذارد.مواردی وجود دارد که واقعا مهم است اگر شما از زیر دامنه ها یا زیر دایرکتوری ها استفاده می کنید.

زیر دامنه ها یا ساب دایرکتوری،کدام برای سئو بهتر است

زیر دامنه ها یا ساب دایرکتوری،کدام برای سئو بهتر است

تفاوت بین ساب دامین و ساب دایرکتوری

پیش از بحث در مورد مزایا و معایب ساب دامین و ساب دایرکتوری،  و یا بحث زیر دامنه ها یا ساب دایرکتوری،کدام برای سئو بهتر است ،بیایید تفاوت بین آنها را روشن کنیم.

اساسا زمانی که شما از ساب دامین استفاده می کنید، URL های شما مانند این خواهد بود:

subdomain.domain.com

 بخش “ساب دامین” را قبل از دامنه اصلی خود بخوانید. این بخش به گوگل و بازدیدکنندگان شما می گوید که محتویات زیر دامنه جدا از محتویات سایر سایت های شما است. یک استفاده معمول برای ساب دامین برای یک سایت کسب و کار است که در آن وبلاگ جدا از بقیه است و در زیر دامنه خودش – یعنی blog.companysite.com قرار دارد. سایت هایی با انجمن ها (و سایر محتوا، به عنوان مثال مقالات) نیز اغلب قسمت انجمن را در یک دامنه زیر، مانند forum.contentsite.com، جدا می کند.

ساب دایرکتوری

برخلاف دامنه های فرعی که قبل از نام دامنه هستند،ساب دایرکتوری بعد از دامین اصلی دنبال میشود. مثل این:
domain.com/subdirectory
قانونی برای استفاده از هرکدام وجود ندارد که برای استفاده از ساب دامین یا ساب دایرکتوری، اگر محتوا خیلی متفاوت از محتوای اصلی باشد، با ساب دایرکتوری  جلو بروید. به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ در مورد طراحی وب دارید، می توانید دایرکتوری های جداگانه ای برای آموزش، موارد رایگان، آثار هنری و غیره داشته باشید

مزایای سئو در ساب دامین

البته دشوار است بگویم که آیا  ساب دامین برای سئو بهتر است یا نه، زیرا بستگی به بسیاری از عوامل دیگر دارد. با این حال، یکی از مواردی که شما از یک دامنه جداگانه بهره مند می شوید، زمانی است که شما چندین صفحه را برای یک کلمه کلیدی دارید.

گوگل معمولا تعداد نتایج جستجو را در هر دامنه محدود می کند، مگر اینکه آنها بسیار مرتبط باشند، اما این به دامنه های زیر اعمال نمی شود. به عبارت دیگر، اگر دامنه ای با دایرکتوری های زیر داشته باشید و ۱۰ نتایج مرتبط داشته باشید، به احتمال زیاد گوگل تنها ۲ یا ۳ مورد از آنها را نشان می دهد، در حالی که اگر شما ۵ دامنه زیر داشته باشید، شانس ۲ یا ۳ نتیجه در هر زیر دامنه (یا ۱۰-۱۵ در مجموع) نشان داده خواهد شد. این ممکن است. نتیجه ای ندهد و شما وقت و تلاش خود را هدرداده باشید.

یکی دیگر از مزایای ساب دامین برای  سئو این است که شما می توانید کلمات کلیدی خود را به عنوان نام دامنه زیر قرار دهید. این بسیار خوب است اگر نام دامنه اصلی شما آنها را نداشته باشد – یعنی اگر حوزه اصلی شما healthsomething.com باشد، اما شما چیزهای زیادی در مورد اعتیاد دارید، منطقی است که یک دامنه زیر دامنه addiction.healthsomething.com را با کلید واژه خود در آن ایجاد کنید . البته، شما می توانید این کار را با ساب دایرکتوری انجام دهید، اما به نوعی دامنه جداگانه ای با کلمات کلیدی خود دارای وزن بیشتری است.

معایب ساب دامین برای سئو

مزایای ساب دامین برای سئو ملموس هستند، اما آنها نیز دارای نقایص می باشند. به عنوان مثال، دامنه های فرعی برای تنظیم و مدیریت سخت تر است.

یکی دیگر از ضعف ها و مهم آن این است که دامنه های زیر همیشه معیارهایی را از دامنه اصلی به ارث نمی برند (به عنوان مثال اگر دامنه اصلی شما PR5 باشد، ساب دامین شما ممکن است PR0 باشد زیرا گوگل به هر دو جداگانه نگاه میکند). از آنجا که دامنه های فرعی معیارهای ارثی نیستند، به این معنی است که شما عملا باید آنها را از ابتدا بهینه سازی کنید.

مزایای ساب دایرکتوری برای سئو

اگر شما یک لیست طولانی از مزایای SEO از ساب دایرکتوری را انتظار داشته باشید، چنین فهرستی وجود ندارد زیرا اساسا ساب دایرکتوری ها فقط دو مزیت دارند.

اول، به طور مشابه به ساب دامین، با ساب دایرکتوری، شما می توانید کلمه کلیدی را در URL خود داشته باشید. دوم،ساب دایرکتوری، ملاک های دامنه ریشه را به ارث می برند، به این معنی که اگر سایت شما به طور کامل و به خوبی  سئو و بهینه سازی انجام شود، هر گونه محتویات در زیر پوشه به طور خودکار از این مزیت استفاده می کند، در حالی که با دامنه های زیر شما ممکن است تلاش های SEO خود را از خیلی ابتدایی شروع کنید.

نقص های سئو در ساب دایرکتوری

معایب اصلی SEO در ساب دایرکتوری این است که همانطور که قبلا ذکر کردم، گوگل به طور کلی تعداد نتایج جستجو در هر دامنه را به ۲ یا ۳ محدود می کند، بنابراین اگر شما صفحات بیشتری دارید که مرتبط هستند، ممکن است در نتایج جستجوی اصلی نمایش داده نشوند.

چه زمانی از یک  ساب دامین استفاده کنیم و چه زمانی از ساب دایرکتوری؟

استفاده از زیر دامنه ها برای موضوعات بزرگتر – یعنی اگر شما یک سایت بهداشتی دارید، منطقی است که دامنه های جداگانه ای برای هر گروه اصلی بیماری (یعنی قلب و عروق، تنفسی و غیره) ایجاد کنید و سپس یک ساب دایرکتوری برای بیماری های جداگانه در این گروه ایجاد کنید(یعنی حمله قلبی، آنفلوآنزا و غیره)

همچنین، همانطور که قبلا ذکر شد، اگر سایت شما علاوه بر صفحات شرکتی شما یک انجمن و / یا یک وبلاگ داشته باشد، باید از ساب دامین برای انجمن و وبلاگ استفاده کنید – یعنی forum.domain.com و blog.domain.com.

البته این ها فقط توصیه های عمومی هستند و شما نباید آنها را به صورت کورکورانه دنبال کنید. طبق معمول، آزمون نهایی این است که سعی کنید ببینید چه چیزی برای شما کار می کند و چه چیزی نمی کند.

  • hasan emami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی