طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

چه کسانی می توانند در سمساری کار کنند ؟

چهارشنبه, ۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۱:۰۴ ب.ظ

 

در تجارت کالای دست دوم ، در شهر برای کار کردن هر شخصی که فاقد مجوز است امری غیر قانونی می باشد .در سمساری فقط افرادی که دارای مجوز هستند می توانند کار کنند این مجوز که با مجوز کسب و کار شناخته می شود پس از پرداخت هزینه مورد نیاز انطباق با مقررات توسط دفتر شهرداری صادر می شود.

آدرس سایت سمساری: سمساری تهرانhttps://t.ly/AIuO

چه کسانی می توانند در سمساری کار کنند ؟

هرفردی می تواند کار خرید و فروش کالاهای دست دوم از مردم را انجام دهد اما مقررات برای همه ی افرادی که کالاهای دست‌دوم  خریداری می کنند

و یا کالا را به مردم می‌ فروشد، صدق نمی‌کند ، در صورتی که همه کالاها به طور مستقیم از سازندگان ، عمده فروشان ، یا فروشندگان خریداری شوند و یا از مردم دریافت شوند این موضوع صدق خواهد کرد.

کالا ی دست دوم ،کالایی است که قبلاً کسی مالک آن بوده و مورد استفاده قرار گرفته است و یا توسط شخص دیگری فرسوده شده و تازگی ندارد . فردی که  در داخل شهر ، کار تجارت کالاهای دست‌دوم را انجام دهد غیرقانونی است فقط افراد دارای مجوز مجاز به انجام این کار هستند .

درخواست مجوز سمساری به چه صورت است ؟

برای درخواست مجوز سمساری تهران در مرحله اول یک کپی از این درخواست برای بررسی و انجام تحقیقات سابقه به رئیس پلیس ارجاع داده خواهد میشود.

تا زمان کامل شدن تحقیقات، هیچ مجوزی صادر نخواهد شد، باید همه هزینه‌ها پرداخت‌شود، مقررات قانون شهرداری رعایت شده‌ باشد، و استانداردهای تایید برآورده شده‌ باشد .

مشخصات هر متقاضی باید توسط اداره پلیس ثبت شوند و چاپ آن‌ها به مراجع فدرال و ایالتی برای مقایسه و تحقیقات سابقه جزایی تسلیم شوند .

در مورد شرکت‌ها ، با توجه به این قوانین ، کسانی که ملزم به ارائه اطلاعات هستند باید اثر انگشت خود را ارسال کنند. در صورت درخواست مجوز ، هزینه سالیانه ی آن تعیین  می شود .

همه مجوزها یکساله هستند و پس از گذشت یک سال  به پایان می رسند . همه فروشندگان کالاهای دست‌دوم موظف به اجازه بازرسی سوابق تجاری خود از جانب افسر پلیس هستند .

 

رده ی سنی کار در سمساری

هیچ تاجری موظف به نگهداری کالاهای دست‌دوم در مکانی که مجوز آنها توسط شهرداری صادر نشده ،نیست . متقاضیان مجوز  خریدو فروش کالاهای دست دوم باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. بدون توجه به اینکه  معاملات در یک انبار موقتی یا از طریق یک غرفه موقت یا در اینترنت صورت می‌گیردطبق قانون معامله کنندگان دست‌دوم, همه فروشندگانی که در  خرید و فروش کالاهای دست‌دوم  مجاز هستند به استثنای کسانی که تحت مجوز ” قانون ” عمل می‌کنند, باید از این پس براساس ” کالاهای برنامه‌ریزی‌شده “معامله می‌کنند .

مشخصات یک سمساری معتبر

اگر می خواهید در مورد مشخصات یک سمساری معتبر بیش تر بدانید، در وهله اول باید بگوییم که، فعالیت این واحد صنفی، نیاز به کسب مجوز های لازم از برخی از ارگان های دولتی مانند شهرداری را دارد. به طور مثال اگر شخص سمسار بخواهد فعالیت خود را به صورت قانونی در سطح شهر گسترش دهد، باید مجوز های را برای این کار داشته باشد.س در غیر این صورت فعالیت آن غیر قانونی بوده و خرید کالا به صورت دست دوم از آن واحد صنفی، ریسک محسوب می شود. 

داشتن یک مغازه مرتب و منظم می تواند یکی از نشانه های سمساری معتبر باشد. همان طور که می دانید سمساری خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را انجام می دهد. پس در نتیجه کالا هایی که برای فروش دارد، همگی فاقد بسته بندی مناسب و شاید برخی از آن ها ظاهری نامناسب داشته باشند. اما این که این کالا ها چگونه در مغازه چیدمان شده باشند تا مشتری بتواند به درستی آن را انتخاب کند و خرید خود را انجام دهد، نکته ای قابل تامل می باشد. 

به طور مثال یک سمسار باید بخشی از مغازه و واحد صنفی خود را به چیدمان بلورجات و شکستنی ها اختصاص دهد تا فرد بتواند به درستی و در میان تنوع کالایی که وجود دارد، خرید خود را انجام دهد. همین طور باید لوازم های آنتیک از لوازم های برقی جدا شوند تا ارزش هر کدام حفظ شده و مشتری در زمان خرید سردرگم نشود. 

یک سمسار می تواند با نصب طبقات درست و اصولی، تمامی محصولات و کالا های خود را به نمایش بگذارد. چرا که چیدمان سمساری، در واقع به عنوان ویترین آن شناخته می شود. 

  • hasan emami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی