طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی - آنتی اسکالانت آبین abin.ir

طراحی وب سایت | فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

معرفی وب سایت facebook

يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۲۲ ب.ظ
وب سایت فیسبوک  (facebook)  شبکه ای اجتماعی است که در 4 فوریه 2004 توسط جوانی به نام مارک زاکربرگ به وجود آمد. از طریق فیس بوک می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند به برقراری ارتباط پرداخت و از این طریق به مبادله اطلاعاتی از قبیل عکس، فیلم یا پیغام پرداخت. وب سایت فیسبوک یک صفحه مجازی است که کاربران اینترنتی از سرتاسر دنیا، می توانند به طور رایگان از آن استفاده کنند.
 
معرفی  facebook
 

امکانات فیس بوک

وب سایت فیسبوک برای کاربران خود، محیطی را ایجاد می کند که آنها می توانند اتاقی متشکل از دوستان و آشنایان را برای خود ترتیب دهند. هر کاربری در فیس بوک یک صفحه شخصی برای خود دارد که پیغام های شخصی خود را در این صفحه مشاهده می کند. علاوه بر این یک صفحه عمومی برای هر کاربر وجود دارد که در آن صفحه می تواند مطالب، عکس و فیلم هایی که توسط دوستان و آشنایانش به اشتراک گذاشته شده، ببیند و درباره آنها نظر دهد و یا ابراز علاقه کند. هر کس از این امکان برخوردار است که دائما بر لیست دوستان خود بیفزاید و افراد جدیدی را به عضویت در لیست دوستانش، دعوت کند. علاوه بر این امکان دیگری در فیس بوک وجود دارد که به معرفی افراد جدیدی می پردازد و پیشنهاد دعوت به دوستی را به کاربران می دهد.علاوه بر این موارد، کاربران فیس بوکی می توانند به ایجاد گروه هایی در فیس بوک بپردازند و یا در گروههای دیگری با موضوعات مختلف، عضو شوند. مثلا گروه هایی با موضوعات و مسائل مختلف. گروه موسیقی، عکس، نقاشی، فیلم و یا گروه های مربوط به یادگیری مهارت هایی همچون آشپزی و خیاطی و...
 
ضمنا کاربران می توانند برای خود آلبوم عکس بسازند و امکان تماشای عکس های خود را به برخی از افراد بدهند و مثلا کسانی که در لیست دوستانشان نیستند، نمی توانند بدون قرار دادن امکان استفاده، وارد صفحه آنها و تماشای عکس هایشان بشوند.
 
امکان دیگری که برای کابران این شبکه اجتماعی وجود دارد، این است که می توانند برای افراد و چیزهای مورد علاقه خود، صفحه ای جداگانه طراحی کنند و دیگران را در این صفحات شریک و عضو کنند و پذیرای پیشنهادها و نظرات مختلف آنها باشند
 
بنابراین می توان گفت که کاربران وب سایت فیسبوک به 4 گروه تقسیم می شوند. 1- دوستان 2- دوستان دوستان 3- اعضای هم شبکه 4-  اعضای یک صفحه یا گروهی خاص

 
معرفی  facebook


درآمد فیسبوک

بیشتر درآمد فیسبوک از تبلیغات است. در سمت راست هر صفحه شاهد تبلیغاتی هستیم که فیسبوک به ازای هر کلیک بر روی آنها، هزینه ای از سفارش دهنده تبلیغ دریافت میکند. این هزینه، بر اساس مخاطبان متفاوت است. برای مثال، اگر مخاطبان تبلیغ از ایالات متحده آمریکا و بالای 18 سال سن داشته باشند، هر کلیک

روی تبلیغ 1.45 دلار هزینه خواهد داشت! کافیست روی یکی از همین تبلیغ های سمت راست کلیک کنید تا 1-2 دلار از جیب صاحب تبلیغ بکاهید و به حساب فیسبوک بریزید.


 آل پاچینو، نخستین چهره فیسبوکی

 آل پاچینو، نخستین چهره فیسبوکی

کاربران قدیمی فیس بوک حتما چهره آل پاچینو را به خاطر دارند که در ابتدای ورودشان به این شبکه اجتماعی به آنها خوشامد می گفت. البته این چهره مدت هاست که دیگر در فیس بوک ظاهر نمی شود و طبیعی است که بسیاری از کاربران چهره او را ندیده باشند و با آن خاطره نداشته باشند.

 

 ساندویچ همبرگر پاداش حذف دوستان فیسبوکی

 ساندویچ همبرگر پاداش حذف دوستان فیسبوکی

یک شرکت تولید برگر در ژانویه 2009 اعلام کرد که هر کس 10 نفر از دوستان خود در فیس بوک را حذف کند، از طرف این شرکت یک ساندویچ برگر رایگان جایزه می گیرد.
جالب است بدانید که بسیاری از مردم با شنیدن این خبر با کمال میل 10 نفر از دوستانشان را حذف کردند، چون به باور آنها دوستی ارزشمند تر است، اما برگر رایگان از آن هم ارزشمندتر است!
 

تازه ترین اطلاعات آماری از فیسبوک

فیس بوک با حدود 1.5 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می‌شود اما درباره این رسانه اجتماعی چقدر اطلاعات دارید؟
 
1- فیس بوک در حال پیر شدن نیست؛ 87 درصد دانش آموزان دبیرستانی در سال 2014 اعلام کردند که هنوز از فیس بوک استفاده می‌کنند. تقریبا 70 درصد نوجوانان نیز در فیس بوک با والدین خود دوست هستند.
 
2- فیس بوک محیط چندان ایمنی هم نیست. 66 درصد دختران نوجوان اعلام کرده اند که در فیس بوک مورد آزار قرار گرفته اند.
 
3- 19.4 درصد آمریکایی‌ها در محل کار به فیس بوک دسترسی ندارند. در عین حال تقریبا 30 درصد مردم آمریکا در محل کار از فیس بوک استفاده می‌کنند.
 
4- صفحه کارتون سیمپسون‌ها بیشترین هوادار(69 میلیون و 600 هزار) هوادار در میان کل برنامه های تلویزیونی دارد و پس از آن مستر بین و باب اسفنجی قرار دارند.
 
5- کانادا بیشترین کاربر فعال را در فیس بوک دارد. این کشور به همراه آمریکا در مجموع روزانه 157 میلیون کاربر فعال در فیسبوک دارند.
 
6- فیس بوک روزانه 253 میلیون کاربر فعال در آسیا دارد که با توجه به منع استفاده از این شبکه اجتماعی در چین رقم قابل توجهی است.

 
facebook

آنالیز فیسبوک در alexa:

 
سایت facebook را  در alexa  مورد بررسی قراردادیم و به نتایج زیر دست یافتیم:
 
1. رتبه سایت در جهان و کشور آمریکا به صورت زیر میباشد:
 
رتبه جهانی: 2             رتبه کشوری(آمریکا): 2
 
2.  درصد خروجی: درصد تعداد بازدیدکنندگانی است که به سایت  facebook  وارد میشوند اما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج می شوند که این آمار در  facebook برابر  28.10% میباشد.
 
3. میانگین تعداد بازدید روزانه هر بازدید کننده از سایت: 13.74
 
4.میانگین زمان ماندن هر بازدید کننده از سایت: 21.35
 
5. کلمات کلیدی که در موتورهای جستجو search میشوند:
 
درصد جستجو از ترافیک کلمات کلیدی
22.18% facebook
3.88% fb
0.91% face
0.64% facebook login
0.49% www.facebook.com

 
 
6. جستجو از طریق موتورهای جستجو:  3.90%  مردم سایت facebook را از طریق sreach  در موتورهای جستجو می آورند.
 
7. مجموع سایت هایی که به  facebook  لینک میدهند برابر 7680667   میباشند.
 
زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار ، به روز می کند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی